BeReal zakelijk inzetten: dit zijn je kansen!
In een wereld vol zorgvuldig samengestelde sociale media berichten kan het moeilijk zijn om je te onderscheiden van de massa. Dat is waar BeReal om de hoek komt kijken.
Wat is BeReal?
BeReal is een nieuwe app waarmee gebruikers “ongefilterde” foto’s en video’s kunnen delen, zodat volgers een meer authentieke blik op hun leven krijgen. Daardoor heeft BeReal de potentie een krachtig hulpmiddel te zijn voor sociale media marketing.
In plaats van vooraf opgenomen of zwaar gemonteerde video’s, biedt BeReal een live, ongescripte ervaring die de kijkers een authentiekere kijk geeft op de mensen en bedrijven achter het merk.
Deze aanpak kan bijzonder effectief zijn voor content marketing, omdat bedrijven zo potentiële klanten een inkijkje kunnen geven in hun werking en cultuur. In een tijdperk waarin authenticiteit steeds meer gewaardeerd wordt, kan BeReal inzetten een goede methode zijn om generatie Z aan te spreken.
Belangrijk is wel dat je authentiek blijft. De kracht van BeReal zit hem in het ongefilterde.
Wat zijn de kansen voor BeReal zakelijk?
Door inhoud achter de schermen of onbewerkt beeldmateriaal te delen, kunnen bedrijven een persoonlijker band met hun publiek scheppen. Dat kan op zijn beurt leiden tot een grotere betrokkenheid en meer trouwe klanten.
Daarom is het interessant om BeReal in te zetten bij je medewerkers en collega’s.
BeReal voor klanten
Als je BeReal tijdens werktijd af gaat, kunnen mensen een ongefilterde blik krijgen in de keuken van je bedrijf. Dit terwijl in de sociale kring van je collega’s zowel gelijkstemmige zitten qua werk, maar ook bedrijven die gebruik kunnen maken van je dienst of product.
Zo krijgen deze telkens een kleine herinnering aan je bedrijf, de mensen erachter en raken zo geïnteresseerd.
BeReal voor werving
BeReal is al helemaal interessant voor werving. Als je op zoek bent naar nieuwe medewerkers, kun je als eerste kijken bij je huidige medewerkers. Grote kans is dat in de kring van je collega’s, personen zitten met dezelfde vooropleidingen en interesses.
Als dan een BeReal gepost wordt, zien diezelfde mensen ook je bedrijf voorbij komen.
Zo worden ze bewust van je bedrijf, wat de inhoudelijke sfeer is, wat er dagelijks gebeurd én hebben ze een contactpersoon. Door dit af te wisselen met een oproep tot solliciteren, krijg je snel waardevolle sollicitanten die door BeReal al een persoonlijke klik met je merk hebben.
Adverteren
Adverteren op BeReal is op dit moment niet mogelijk. Het verdienmodel van de app is dan op dit moment nog niet duidelijk, los van de investeerders die de app heeft. Het is echter niet uitgesloten dat BeReal opties onderzoekt en implementeert.
5 tips hoe jij BeReal zakelijk kan inzetten
- Sta het toe op de werkvloer, nog beter: moedig het gebruik van BeReal op de werkvloer aan!
- Ieder moment is het juiste moment, probeer niets te verbloemen. Dat is de kracht van BeReal.
- Laat de interactie tussen collega’s zien.
- Reageer op andere BeReals met RealMoji’s (foto’s van je gezicht)
- Gebruik de timer van BeReal om andere social media platformen te updaten met een story.
Conclusie
BeReal is zakelijk in te zetten, maar denk er niet te veel over na. Het platform is op dit moment de enige social media die echtheid promoot.
Zie dit als een uitnodiging om de app te downloaden, banden op te bouwen en het gesprek aan te gaan.
Gebruik jij BEREAL?
Ik ben erg benieuwd of je al BeReal gebruikt, of je resultaten hebt en waar je tegen aan loopt. Klik op de interactieve video en ga met me in gesprek 🙂
Meer informatie?
Bekijk hier onze diensten, waar we je vertellen hoe wij je bedrijf verder helpen met het aanspreken van je doelgroep. Een plan op maat? Neem vrijblijvend op.
Het is tijd om op te vallen.
Plan gratis kennismaking
Kies een op maat gemaakt concept
Produceren tot een spraakmakend verhaal
Herhalen voor optimaal bereik en resultaat
Geen lange levertijden.
We produceren alles in-house. Mochten we een expertise missen, schakelen we direct een van onze partners in.
100% jouw visie.
Inbegrepen feedbackrondes tijdens de concept- en opleveringsfase zorgt dat de content volledig je boodschap weerspiegelt.
Geen half werk.
We leveren producties van A tot Z: van concepten tot productie en lancering. Zo blijft je boodschap volledig zuiver.