Recruitment filmpje kosten in 2024 - DBBL Media
De kosten van een recruitment filmpje lopen uiteen, waarbij je te maken hebt met verschillende kostenaspecten. Dit begint al bij de aanloop naar de video-opname, want in de voorbereiding is er sprake van de pre-productie fase.
Het filmen van de recruitment video is de volgende fase, dit is de productie fase. Om tot een perfect eindresultaat te komen, is de professionele nabewerking van het recruitment filmpje van belang. Dit is de post-productie fase. De kosten van een recruitment video zijn erg afhankelijk van de grootte van de video. Ook zijn er verschillende type recruitment video’s, hierover later meer.
Heb je er al eens over nagedacht om een recruitment filmpje te maken voor jouw bedrijf? Voordat we dieper in de kosten duiken willen we je eerst vertellen over wat de voordelen van een recruitment video zijn!
✅ Recruitment filmpje voordelen
Er is de laatste jaren veel te doen over het opstellen van vacatures. Elk bedrijf wil zich natuurlijk als de beste werkgever profileren om personeel aan te trekken.
De creatieve teksten vliegen je dan ook om de oren en worden afgewisseld met teksten, waarbij je nog net niet in slaap valt als je de inhoud leest. Of wat denk je van hele boekwerken om een vacature zo aantrekkelijk mogelijk te maken? Daar haal je niet de beste kandidaten mee in huis, want die zijn al afgehaakt na de vierde regel. 😉
Hoe maak je dan als werkgever wel het onderscheid? Dat doe je met een recruitment filmpje! Daar zitten degene die carrière willen maken of willen switchen van baan wel op te wachten. Vooral als je jouw bedrijf authentiek, oprecht en eerlijk in beeld brengt en laat zien waar je voor staat. De sollicitatieratio ligt bovendien tientallen procenten hoger wanneer bedrijven een vacature video gebruiken om personeel te werven.
✅ Het grote voordeel van een recruitment filmpje is dat je op een unieke manier je bedrijf aan nieuw personeel laat zien. Daar komt bij dat video de laatste jaren een groot terrein heeft veroverd en vacatureteksten aan de kant duwt. Ja, ook op LinkedIn als visvijver om nieuw personeel binnen te hengelen.
✅ Een ander voordeel is dat je met een recruitment filmpje de werkzaamheden, werkplek en collega’s in beeld laat zien. Dit heeft veel meer impact dan een vacaturetekst waarin het bedrijf wordt opgehemeld. Bovendien kan je met een weergave in beeld en geluid de kijker op een perfecte manier de sfeer en cultuur in je bedrijf laten ervaren. Dit versterkt ook nog eens de bedrijfsidentiteit.
Personeel werven met video voordelen:
- Uniek en onderscheidend
- Groot bereik
- Overbrengen van sfeer
- Helemaal van deze tijd
- Versterkt je bedrijfsidentiteit
- Hogere sollicitatieratio
🎬 Soorten recruitment filmpjes
Wat is een recruitment video? Er zijn verschillende mogelijkheden op het gebied van recruitment filmpjes die je kan laten aansluiten op het doel dat je voor ogen hebt. Zo kan je met video op zoek gaan naar nieuw personeel door een wervingsvideo te laten maken of met het opstellen van een complete recruitmentcampagne. Daarnaast is het tegenwoordig heel populair om een employer branding video te laten maken.
Wervingsvideo
Een wervingsvideo is een professioneel recruitment filmpje met als doel talent voor je bedrijf binnen te halen. Je kan de wervingsvideo zien als een uitnodiging voor een sollicitatie. Deze vorm van arbeidsmarktcommunicatie wint sterk aan terrein.
De inhoud van een wervingsvideo richt zich bijvoorbeeld op een medewerker die over de werkzaamheden vertelt. Daarbij kan je ook een inkijkje geven in hoe de sfeer en cultuur in je bedrijf is. De opnamelocatie varieert, maar kan bijvoorbeeld de werkplek zijn of bij klanten, maar ook op weg daar naartoe.
Employer Branding video
Een employer branding video is een meer algemeen recruitment filmpje om kijkers een indruk te geven van de sfeer, cultuur en bedrijfsidentiteit. Dit met als doel om je merk te versterken en te laten zien dat je voor talenten een aantrekkelijk bedrijf bent om er te werken.
Het verschil met een recruitment filmpje is dat bij een wervingsvideo de nadruk meer ligt op het totale plaatje van het bedrijf en niet op een specifieke functie.
Door een employer branding video te laten maken, versterk je de identiteit en daar pluk je later de vruchten van. Je creëert een positief beeld van je bedrijf en plant als het ware een zaadje in het hoofd van de kijkers. Dat zaadje ontkiemt later als je een vacature hebt die je met een recruitment filmpje in beeld brengt.
Recruitmentcampagne
Heb je een bedrijf waarin er regelmatig vacatures zijn? Bijvoorbeeld omdat je bedrijf sterk groeit? In dat geval is het aan te raden om een video recruitmentcampagne te ontwikkelen. Je combineert dan employer branding video’s met bedrijfsfilms en met recruitment filmpjes.
Video is op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie de krachtpatser van dit moment. Je neemt toekomstige sollicitanten als het ware mee in een complete employment journey. Op deze manier vergroot je de betrokkenheid bij je bedrijf vanaf het eerste moment van kennismaking.
Licht bijvoorbeeld bepaalde aspecten van je bedrijf uit, waar toekomstige werknemers waarde aan hechten. Laat zien hoe je met duurzaamheid omgaat of hoeveel vrijheid je personeel heeft als het om de uitvoering van werkzaamheden gaat. Daar scoor je mee, en is dat niet nu dan wel op het moment dat je een recruitment filmpje online laat gaan.
Er zijn steeds meer bedrijven die het belang en de kracht van video inzien en daarom de keuze maken voor het laten ontwikkelen van een succesvolle video recruitmentcampagne. Ga je daar als bedrijf niet in mee dan zie je met lede ogen aan dat talenten ergens anders aan de slag gaan.
💰 Recruitment filmpje kosten
Dan komen we nu bij de kosten uit van een recruitment filmpje laten maken. Het spreekt voor zich dat je recruitment video’s het beste op een professionele manier aanpakt.
Wil je direct inzicht in de kosten van een recruitment filmpje? Maak dan gebruik van de interactieve calculator die je concreet inzicht biedt in alle kosten van videoproductie!
Conclusie
Een recruitment filmpje is in deze tijd onmisbaar in de zoektocht naar schaars personeel. De kosten van een recruitment filmpje laten maken, lopen daarbij uiteen en zijn volledig afhankelijk van je wensen. Wil je bijvoorbeeld alleen een recruitment video laten maken of kies je voor een solide en toekomstgerichte basis met een volledige recruitmentcampagne?
Bij ons is alles mogelijk en wij denken vanuit onze expertise graag met je mee om je bedrijf op de arbeidsmarkt op de kaart te zetten.
Meer informatie?
Bekijk hier onze diensten, waar we je vertellen hoe wij je bedrijf verder helpen met het aanspreken van je doelgroep. Een plan op maat? Neem vrijblijvend contact op.